Tuesday, November 06, 2007

Tio bra dagar

Jag måste börja med att skriva att jag har haft roliga tio dagar! Först bröllop hemma i FKP och sen roliga utb.dagar i Uppsala. Har fått träffa massa vänner och skratta och prata och fika och pyssla och bara njuta av lite miljö ombyte, skönt! Här kommer lite bilder från mina dagar...Duktiga Sara och Joel hade fixad en rolig Nordic-fest på Måndagkvällen vilket var uppskattat av alla. Här läser de upp nomineringarna för Ny Generations hemmafru (Emma Brakel), karriärskvinna (Emma Hellbom), svärmorsdröm (Petrus) och svärmorsmardröm (Jonathan Persson). Mycket skojjigt!
Sara, Hayen, Jocke, Milla och jag kände att det var dags att smaka höstens första glögg! Så jag sprang gladeligen och köpte glögg, pepparkakor och saffransgifflar till fikat som vi avnjöt tillsammans med youtube på kontoret i Uppsala. Jocke hade plockat fram klipp med tilteln "fairytale proposals" som vi tittade på och "awww"-ade åt.

Titta vad glad Sara blir när hon ska få äta pepparkakor. Det var verkligen en mysig onsdag!

Sara och Kalle ska låta oss få njuta av deras singstar tävling. Det var helt...ja underbart. Typ... Roligt var det i alla fall. Denna kväll hade också diverse teamare övat in små imitationer av sina teamledare vilket var väldigt kul att se...



Här är brudparet Moensjö. Rasmus och jag gick i samma klass på gymnasiet och båda var med i kristna skolgruppen. Så kul att få vara med på deras bröllop! Här får de dansa sin första och antagligen sista vals.

2 comments:

Arash said...

Älskade Emma! Jag blir så gripande, stolt, rörd, tagen, gripen ja alla konstiga och underbara ord. Fatta vad du får va med om och vad Gud tar dig in i! Helt underbart, Gud har så mycket för dig Emma och det här är bara början. Ska defenetivt be för dig men jag vet att herren e med dig för du bygger på hans hus och inte din egen (psalm 127). Så ge järnet och kept it up! Love and hugs/bror

Anonymous said...

Vad kul med en ny layout stavas det så? Roligt att åter kunna läsa din blogg undra vad för skit som kom in i den gammla eftersom den var spärrad av landstinget.
Vi skall flytta så nu vet du det.
Jätte roligt att läsa det du skriver. Vi ses
Kram Anne-lie