Monday, November 12, 2007

på g!!!! american style!!!!

yessss! jag är laddad som få...Idag har Gud igen bevisat att han är verklig... Vi ska ha konsertvecka här denna veckan och det har väl inte varit helt smärtfritt. först ställde 75% av de redan inbokade konserterna in och vi fick greja det på nåt sätt. så vi började be och helt plötsligt var det grejat igen! gött! en sån klockren kommentar från en gruppmedlem "asså emma det är så konstigt, nu när vi pratade med rektorn så går det helt plötsligt att ha konsertern på onsdag ändå. så konstigt att han ändrade sej" ja jätte konstigt. Tack Gud... men då brakar hela konsertbilen samman... phu...living on the edge.. men så ringer dom idag och säger att det har ordnat sej med bilen och att vi inte behöver ställa in konserterna.. det är bara så värt det...(på boråska)...


annars är allt bra, jag känner mej uppåt! jag längtar efter julen och ser fram emot allt vad livet erbjuder. jag ska preka vid 7 olika tillfällen innan jul. HOW SICK IS THAT? nu 2 gånger i helgen, veckan efter det har jag både fredag, lördag och söndag, och innan jul en morgonsamling plus seminarier under en ungdomsdag. kul att få träffa mycket ungdomar. hur skulle jag kunna sluta jobba med ungdomar? they bring joy! du får ursäkta min käcka attityd och engelska uttryck men jag läser en överkäck amerikans bok för unga kvinnor skriven av en överentusiastisk amerikans kvinna (oh my god!) som använder onödigt många utropstecken när hon skriver. exempel "and I was soooo tired!!!! then I thought to myself, Holly you've got to shape up!!!!"och jag blir lite smittad. på gott och ont! allt är bra i alla fall och jag längtar lite hem till familjken och släkten!


alla ni som är släkt med mej, kusiner, fastrar, mostrar, farbröder, morbröder, morfar, mor, far och syskon jag älskar er och saknar er. Ska bli underbart att träffa er till jul då jag kommer var så snygg i en kjol jag syr just nu!!!!

3 comments:

Anonymous said...

Man!! (american style it is;)
Vad du bloggar människa!
Inte illa. Hoppas du sköter dig när du preachar, och inte föööör overdrivet nu!!!!

Anonymous said...

Persson ska det ju va...

Linas said...

emma! jag längtar också till jul. hoppas verkligen att jag kan få träffa dig en sväng då... om du har tid för en gammal avdankad ng:are som mig... bless/L