Monday, February 26, 2007

Min spontana action





I torsdags fick jag bara nog! Så jag åkte hem. Det låter kanske värre än det var men vi hade inte så mycket kontorsarbete så jag tänkte överraska min familj och komma hem. Satte mej på tåget vid fem, vilket var ett under i sej eftersom alla tåg innan var inställda på grund av snöstrorm och liknande. Det är alltid lika stor chock för Sveriges tågtrafik varje gripande vinter när det kommer snö...


Hemma var det en fröjd att återse mina päron och Syrran som precis kommit hem från Rom. Det blev en lång helg med kusinerna, kusinbarnet Valle och hans jakt efter godisskålen, shopping i Skövde, Melodifestival, familjegudstjänst, våfflor, jordgubbar i yoghurt, mys med Blomqvistarna, omsynad av cityshorts och prat om framtiden. En välbehövlig helg.


Måste bara ta upp dagens i-landsproblem. Mina fötter är olika stora! Så när jag köpte skor i helgen passade den jättefint på vänster fot men var aningens liten på höger fot. Emma har haft för små skor förr och trampat ut dom så jag tänkte liksom att det blir ju inga problem. Men... jo! Efter några timmar när jag provade skorna igen insåg jag att det finns ingen chans i världen att jag ens skulle stå ut med att ha skorna på mej upp till stan... Jag skulle dööö, jag skulle om inte annat bokstavligt talat kunnat förstå sägningen "These shoes are KILLING me". Så idag gick jag och bytte till en storlek större. Men då blev den för stor på vänser fot. Det blev bra när jag hade en sula i den vänstar skon och inte i den högra men skorna såg liksom inte alls lika nätta och fina ut. Klumpfot.


Har gymmat idag igen och denna gång fattade jag hur alla maskiner funkade. Ha! Hon går att lära!

No comments: