Friday, February 16, 2007

Jag är inte det minsta bitter


Tanken är inte att min blogg ska bli nåt sorts place för filmreviews eller så men jag bara måste få skriva lite om "The Holiday" som jag och Sara såg på Alla Hjärtans Dag i Helsingborg samtidigt som några sprängde ett 7 eleven i närheten. Anyways... Den var helt underbar och handlade om ja, kärlek. Jude Law asså man vill ju bara ta en tugga! Och för ovanlighetens skull var hans karaktär inte en idiot som man bara blir arg på och vill säga svin till utan en riktigt härlig ensamstående tvåbarnspappa som man bara vill gifta sej med! Kate Winslet älskar jag också och hennes karaktär var också helt underbar och hon var olyckligt kär och så får hon sitt hjärta krossat hela tiden och... Ja den slutar lyckligt och man får en sån där ropande känsla i kroppen att "allt kommer bli bra, livet är så härligt, vilken film asså den var ju helt underbar, tänkt när han sa så och hon svarade så och vad romantiskt, så ska min man också säga till mej....och så v-i-d-a-r-e..." Men sen kommer man ju på det där att jag har ju ingen sån där...vad heter nu igen?...pojkvän/man/span/kärleksobjekt call it whatever... Men jag är inte, jag upprepar; inte, bitter! Det är så skönt att va singel! Man kan sitta där och bara njuta av sin ensamhet och att det är tyst, att man inte har nån att pussa på eller köpa goda killparfymer till. Tänk vad mycket tid och pengar man sparar på att va singel. Va!

Men ja, ha en fortsatt trevlig kväll hörrni!

7 comments:

Anonymous said...

vet du? ja tror att jag, jag den hopplösa romantikern, ha kommit över de stadiet. kanske inte helt. men ja tror att ja börjar bli som du va när vi va en 12 år. gud va de känns härligt...

Linas said...

emma.. du som skulle bli nunna elle någe annat, leva i celibat skulle du i alla fall och aldrig gifta dej. När jag och evis skulle gifta oss och ha barn tidigt (alla berörda vet vilka tidsramar vi skulle ha och att det går...) men i alla fall, då satt du där och var så säker. Jag hör idag en antydan till förändring..!?

Lots of love/ L

Anonymous said...

Hej

Tack för uppvaktningen på bloggen, ja tack för alla fyra inläggen. så fint att du satsar så på att gratta mig.
Jag vill bara säga att om du tänker komentera mer på vår blogg kan du ju hålla dig till en kommentar per "artikel" :-)
Fast eftersom du är kusin så får du väl skriva så mycket du bara vill.

Sedan kan jag förklara att kommentarer du skriver inte kommer ut på vår blogg förrän vi accepterat dem. Dvs vi måste godkänna varje kommentar, allt för att inte kunna bli nerkommenterad. Typ spam i blogg form om det säger dig något.

Anonymous said...

PUSS EMMA. nu far jag. älskar dig!

Anonymous said...

I miss you girl !
Hur har du det down there längst ner i vårt långa falukorvs-land ?
Ja visst saknar man dej när du är borta så mkt. Men jag kan tro att du har det jättesköj där du är.

NU har vi kommit hem från skidlägret i Lofsdalen det var riktigt sköj. Jag åkte me som hjälp ledare och jag tror jag fixade det riktigt galant, hehe ! Vi hade me oss ett gäng Göteborgare också.

So when får man se dej nästa gång här på falbygden ???

Emma, ha de kanon bra och Gud välsigne hela dej !!!
(jag kunde inte mejla dej)

Stora Kramar
Sundberg

JO said...

Ja då vet jag vilken film jag ska se då. Jag som aaavskyr romantik :-P Hoppas för övrigt att allt är finemang med dig! Saknar din ljuva uppenbarelse och närvaro, men lever på hoppet om att återses i en inte allt för avlägsen framtid.

Love och bless/ JO

Anonymous said...

Jadu Emma..vad ska jag säga..Jag kan inget annat än att hålla med dig i dina tankar om filmen..Jude är nästan uppätningsbar (om man nu kan vara det?) Det är helt klart en bloggvärd film som jag faktikst också bloggade om efter at ha sett den!=)