Monday, February 05, 2007

Bra film igår...


Jag vet att mitt inlägg i gårkväll kanske verkar lite väl deppigt men asså det är verkligen roligt att få mail. Långa mail, korta mail, glada eller allvarliga mail... jonemma@gmail.com bara så ni vet.

Söndagskvällen igår blev en riktig höjdare! Efter att ha avnjutit lite mat och lite heta diskussioner om... (ja det vanliga) så bestämde vi oss för att knalla ner till videomix och hyra Adam Sandlers nya film "Click", vilket visade sej vara värt pengarna. För omväxlingens skull var vi hemma hos oss och tittade på filmen och det var kul. Efter att Joel hade antytt att Sara hade ett dolt funktionshinder och Arash nästan strypte mej i sin kamp att bevisa sin manlighet stillade vi oss lite inför Herren och började titta på filmen. Den var verkligen jättebra!

Han, Adam Sandler, får en universell fjärrkontroll som han typ kan göra vad han vill med, spola fram tiden, spola tillbaka, pausa, höja och sänka volym osv. Detta är ju förståss bra om man har mycket på jobbet och inte hinner med barnen och så men eftersom att det var hög nivå på sensmoralen i filmen så visar det ju sej att även denna fantastiska fjärkontroll har en baksida. Stundvisa komentarer från teamet var t.ex. "Asså fy! Jag ska aldrig missa mina barns simtävlingar"- Arash och "Nej vad hemskt! Tänk att det finns familjer som har det så!"- Sara. Ja dessa två säger ja bara... Men Click är i alla fall ett hett filmtips, jag skrattade rätt ut några gånger och för att citera Gavin Degraw " That's really something special if you knew me..."

Idag väntar vi på att timmarna ska gå så att vi kan börja ringa som tokar senare idag. Joel och jag drar ju till Blekinge imorgon och sen på torsdag ska mina två numera britiska vänner komma och hälsa på mej vilket ska bli så grymmans kul! Sofia skrev i sitt mail "Är det något från England du vill att vi tar med oss"? Vad svarar men på det, det är såklart att man vill men vad? En man kanske?

8 comments:

Anonymous said...

heeej! visste ju inte ens att du bytt mail tokfia!
ja skulle ringa dej i helgen.. men de blev itne så. för stressigt du vet. å nu är du inte hemma.. ringer väl mobilen i veckan. vi har ju oxå en träff! hälsa de små engelska flickorna!
kiiiss

fyi.. låten är helt klockren å lätt å förstå om du bara vill ;)

Anonymous said...

emma du vet vad som gäller under detta år och det blir ingen diskussion har jag sagt, det blir ingen man.....:) men stannar du kvar ett år till så får du hemskt gärna skaffa dig en man;b
/a

Anonymous said...

Well hello! Du, kolla min blogg just nyss... och nej jag skall inte flytta till malmö.. tyvärr. Tänkte bara att jag ju spelar ett portabelt instrument... kräm! från Sara

Anonymous said...

trodde faktiskt att click skulle cvara lite b, men där ser man alltså.. kasnke kan hitta den i kina om jag har tur.

Anonymous said...

Emma, en engelsk christmas budding
(kaka)kan du önska dej, men inte en engelsman du har alldels för mycke norrlandsblod i dej. Förresten det kansk vore bra då kan gammelfaster komma och hälsa på, viktigast är att han är frälst,
sen kan han vara röd o gul o svart gör det samma har han sagt Emma kan nog älska vem helst och alla älskar Emma.

JO said...

Glad alla hjärtans dag Emma!!! Forever in my heart!

JO

Linas said...

älskar dig Emma... hoppas du har en underbar dag. vet att du är iväg och reser idag så därför ännu större frhoppningar på en underbar dag!

bara kärlek, mycke kärlek'

/L

Anonymous said...

Ja "Joel hade antytt att Sara hade ett dolt funktionshinder" fick åtminstone mig att skratta ut högt.

en eloge till emmas humoristiska ådra..! hehe