Monday, December 04, 2006

Strålande jul!

Nu har arbetsveckan dragit igång igen men jag har fått avnjuta en underbar helg här nere tillsammans med min lillasyster som var här på besök. Vi har shoppat och fikat och mysigt och varit på bio och bara varit tillsammans. Sen har har ju Arash och Joel kommit hem också och det var ju såklart jätteroligt att äntligen få träffa dom igen.

Malmö har under tiden jag varit borta förvandlats till en skimmrande sagostad! Det finns tre stora julgranar med ljus, kulor och en stor stjärna på topp. Utmed hela gågatan hänger det ljus från himmlen och stora ljustält som gör att det känns som man går i värsta palatset! Maschaller som sticker upp ur marken och sitter i behållare i olika former överallt OCH små stugor säljer munkar, brända mandlar, glögg och pepparkakor och det luktar jul i hela luften. Jag blir så glad! Det skänker frid in i själen verkligen... Ja, imorgon ska jag ta lite kort och lägga upp så ni får se. Tills vidare får ni fortsätta visualisera och ha en trevlig kväll!

1 comment:

Anonymous said...

Strålande Emma, tack för kortet förresten. Snart syns vi och får njuta av varandra, synd att inte även Gunhild är här. Här glimmar ljusen fint i regnet. Mössen hadde byggt bo i julkrubban ville väl vara nära Jesusbarnet.