Wednesday, November 29, 2006

I got home!

Sådär ja! Då var det avklarat och det känns otroligt bra faktiskt. Resan har varit rolig och lärorik och man har sett så många olika städer, sovit på så många olika ställen och träffat så mycket underbara människor! Under 10 dagar har vi avverkat Nybro, Kalmar, Högsby, Vimmerby, Gamleby, Västervik, Oskarshamn, Mönsterås, Karlskrona, Karlshamn, Olofström & Bromölla. Dagarna har vi fördrivit med 8 pastorsträffar & 15 gruppträffar. Grupperna är så olika. Vissa bara pladdrar på om allt möjligt. Ibland inget väsentligt alls men ändå. Andra sitter tysta och förväntar sej att vi ska hålla en monolog framför dom. Vissa är 10 st och andra är helt ensamma. Många har egna rum men vi har ofta fått sitta i korridorer och i cafeterian och prata med grupperna. Vissa träffar har tagit 20 minuter andra har dragit över timmen.

Gud har verkligen varit med ända från start och har lett oss rätt hela tiden. Bara en sån sak som att vi har hittat rätt och kommit i tid varje träff är helt otroligt tycker jag. (Kanske för att jag själv inte är världsbäst på att hitta i nya städer). Det är så coolt när man träffar en grupp eller en pastor/präst och man får känna att man ger dom nånting. Det jobbiga är att ibland träffar man människor på sånna här resor som man skulle vilja ha kontakt med privat. Som nu i veckan träffade vi en jättemysig tjej som var hur rolig som helt. Henne skulle man liksom vilja lära känna lite bättre och inte bara umgås med genom "jobbet". Och en pastor som vi träffade var så vis och jag skulle kunna ha suttit och pratat med honom i timmar om jag fick men vi var tvugna att åka vidare. Sånt är synd. Förhoppningsvis kommer vi att ha kontakt iframtiden på ett eller annat vis.

När Sara och jag var i Kalmar hade vi en stund över så då tog vi lillbilen och åkte till Öland. Det var nästan läskigt att åka över bron med Sara bakom ratten för hon blev eld och lågor när hon insåg att hon skulle få återse sitt kära Öland. Det blev en rolig eftermiddag när jag ficj äta Nasi Goreng. Gott. Jag gick och frågade om jag fick mer och det fick jag, snällt.

Helgen spenderade vi hos familjen Sundkvist i Karlskrona och vi hade så mysigt! Bakade julgodis, kollade på film, pratade med älskade Linn och var med på gudstjänten. Julmarknad var det också. Sundkvistarna är ju lite av min extrafamilj. Har ju växt upp med dem. Natten till tisdagen spenderade vi hos min gamla dagisfröken. Det är så coolt att man kan knyta sånna starka band när man är ett barn. Jag har liksom inte pratat med Helena sen jag var 5 år och så träffade jag henne på "Växthuset (mitt dagis) 15 år" tidigare i höstas och lovade att jag skulle höra av mej om jag kom till Karlskrona. Hon öppnade upp sitt hem och bäddade i sin dubbelsäng med duntäcken och gjorde det så mysigt! Så beställde hon pizza åt oss. Vi hade en jättemysig kväll och pratade gamla minnen. Stackars Sara fick lyssna. Tänkte visa lite bilder från resan.

Idag kommer syrran hit och det ska bli urkul. Innan dess ska jag julpynta! JIPPIE!

2 comments:

JO said...

Toppen juh! Det låter alldeles fantastico!

/Anna

Anonymous said...

Skönt att du är tillbaka i den virtuella verkligheten. Det var roligt att höra att det funkat bra
Anne-Bo

Ps Kalkon på annandagen Ds