Wednesday, December 06, 2006

Dear Santa Claus

"Dear Santa Claus, Jag önskar mig ett farligt djur i julklapp. Till exempel en hummer" Safor, Slovenien

"Dear Santa, Jag önska att farfar ska få nya tänder till jul, så att han kan äta kött tillsammans med oss." Cora, Belgien

"Dear Santa Claus, Jag önskar mig norska kronor i julklapp." Morita, Japan

"Til Julenissen, Jag önskar mig leksaker som låter, saker på bordet som går sönder när de ramlar ner på golvet och Spindelmannenhandskar som skjuter ut spindelväv och slem." Petter, Norge

"Querido Papá Nöel, Större bröst, större bröst, större bröst. Men inte muggar!" Carolina, Spanien"

"Hej Tomten! Det är jag! Jag önskar mig många fler nallar. Vet du vad? Mamma säger att jag har 100 nallar men jag har bara 40!" Julia, Sverige

Ja här ser ni några av de önskningar som har stigit till nordpolen där Tomten bor. Här i Malmö njuter vi av den stundande julen och har varit ute och promenerat i denna ljuvliga julstad! Ser ni oss på bilden? Vi är på en isbana i en park, sug på den! Isbana! I so totaly love it! Vi hade en jättemysig stund då faktiskt. Imorgon ska vi ha julmys i teamet eftersom vår älskade teamledare lämnar oss andra att själva sköta fabriken fram till jul. I fönstret hänger min röda stjärna så fint och mitt liv brar glimmar just nu...

Det är ganska så mycket att göra nu eftersom vi har "On the Road" efter jul, dvs en turné där vi ska sköta typ allt och ja..... Jag börjar få lite ångest faktiskt. På riktigt. Så är det alltid när jag ska göra saker som bara inte får gå fel som jag inte kan. Det sköna är ju då att jag får lita på att Gud kommer med så mycket mer hjälp när jag kan desto mindre. Snart är det jul HURRAH!

4 comments:

Anonymous said...

min önskning till tomten har redan slagit in som du vid de här laget vet=)

Linas said...

va man kan bli nyfiken gabbe....

men emma, snart är det verkligen jul!!! jag har köpt och slagit in julklappar idag, supermysigt!

vi ses snart!

Linas said...

va man kan bli nyfiken gabbe....

men emma, snart är det verkligen jul!!! jag har köpt och slagit in julklappar idag, supermysigt!

vi ses snart!

Anonymous said...

Och jag satt igår och försökte hitta din adress på eniro! Men de två Emma Jonssonen i Malmö stämde inte överrens med ditt mobilnummer. Har du bytt nummer?
Jag är hemma 21 till 4. Jippi! Hur länge befinner du dig i Falköping? Det skulle vara jättekul att dra ihop lite folk, typ Wallis, Sara och Linn och ses lite, om det blir nån tid över i allt julstök.