Sunday, December 10, 2006

Disney on Ice

Idag är det en Herrens söndag och Sara och jag har precis kommit hem från kyrkan. Det blev Europaporten idag eftersom barnen skulle göra en julmusikal... Den var hur mysig som helst, ja, jag blev till och med lite rörd emellanåt. Nu är det verkligen snart jul och alla paket är färdighandlade. Eller rättare sagt, nu har jag inga pengar kvar att handla för så nu måste jag helt enkelt vara klar med inköpen.

Igår hade jag en dag för mina julkort. Temat för iår är hjärtan tror jag och jag gjorde julkort hela dagen och bara njöt. Vi får väl se om det dimper ner nåt kort hos alla er därute. Själv känner jag mej iallafall nöjd och glad och julig. "Christmasy". Malmö har vi i teamet utsett till världens bästa julstad (vi har ju trots allt inte varit i New York eller London) och här kommer mer bilder från vår lilla skridskotur. När mamma såg dessa bilder messa hon mej och skrev "Disney on ice?" vilket resulterade i att jag blev helt överlycklig för jag trodde att hon och pappa efter kanske 6 års tjat om att "kan vi inte åka på Disney on Ice i år" hade insett hur viktigt det var för mej och beställt biljetter. Men när jag svarade "JAAA Äntligen!" skicka hon tillbaka "Nej! Ja menar era bilder!". Buuuuuhuuuu.....

Föresten har min vän Gabbe tagit körkort och till det säger jag GRATTIS! Gabbe, om jag inte hinner innan du drar får du en påse salmiak som välkommen hem present. Med dessa ord vill jag bara önska alla där ute en härlig andra advent och att ni kommer ihåg att njuta nu lika mycket innan jul som under julhelgen...

4 comments:

Anonymous said...

de låter perfekt emma=)

tack för stödet i min körkortssträvan=) kram

Anonymous said...

Vad mysigt när alla kommer hem.
Det är lika julmysigt i Falköping me dregn och gröna gräsmattor, med vad gör det när du Noah maja Tomas och alla andra kommer hem.
Layckans Hennigs familjen som åker till sydligare nejder allihop.
Gabbe om du hinner läsa detta så Grattis!!!!!

Linas said...

emma... snart är det jul!!!

fast jag måste faktiskt lägga in en protest i påstendet att malmö är julstaden nummer ett, Göteborg är underbart. julmusik, lampor, liseberg, is man kan åka på, uppvisningar, körer...

jag vet inte hur vi ska mäte men, en protest blir det i alla fall

Anonymous said...

Emma, älskade Christmas buddy! Saknar dig som 17 när jag läser allt, men du verkar ha det så bra så jag blir alldeles lycklig =)

Ha det underbart i Malmö!