Thursday, November 02, 2006

Vilken cirkus!

Ja då var alltså 4 Nordicar avklarade! Helt sjukt egentligen. Det har gått så fort. Vi har liksom hållt på med Nordic varanan vecka sen vi började på NG. Konstigt. Men det har varit en rolig resa och nu i efterhand märker jag att jag nog har växt lite som människa. Det enda motstånd jag kände efter Nordic i Ö-vik var att min väska kom bort. Jag var verkligen helt övertygad om att någon skulle ha packat in den i någon av alla kärror och lastbilar men så var icke fallet. Alltså åkte jag från ö-vik med en liten handväska och utan vetskap om var min stora väska befann sej. Väl framme hos konserttjejerna i Uppsala fick jag sova i Alex säng. Jag fick låna smink och schampoo och handduk och hela kittet dan därpå, jag skulle ju nämligen hem till Falköping vid lunchtid. Jag var förvånandesvärt lugn. Det var ju bara materiella ting om man ser det så. Det värsta som kunde hända var ju att jag aldrig fick se min packning igen och det skulle jag inte avlida av i alla fall. 20 minuter innan mitt tåg går så kommer tjuven, eller hjälten, med min väska i sin bil och jag får hem min packning i sista minuten.

Väl på tåget kan man ju tro att alla bekymmer tog slut men aj så jag misstog mej! Baklänges på ett X2000 är ingen bra position för fröken Jonsson och när jag hade en och en halv timme kvar på tåget börjar det gunga väldigt. Det spelar ingen roll om jag blundar eller tittar, det vill bara inte sluta gunga. "Jag måste verkligen spy!". Av erfarenhet vet jag att när jag är åksjuk behöver jag bara spy och sen är det bra, då mår jag bra sen så jag började helt enkelt springa fram och tillbaka som en galning till toaletten och bad till min Gud att "Låt mej spy"... (Inom NG är denna fras förövrigt väldigt utsliten)... Tillslut så fick jag bönesvar och vilken befrielse det var! Nyspydd och glad hoppade jag ur tåget på Falköping Central och mötte min mor och syster.

Under mina dagar här har jag hunnit med ganska mycket. Träffat vänner och tagit det lugnt, sett på tv och ätit kycklingtortillas. Vintern har kommit hit också och familjen Jonsson är alltid sena med att inse det så vi får börja varje morgon med att tända en brasa. För att öka julstämmningen lite till har jag och mamma bakat lussekatter idag. Och köpt skumtomtar. Och en julklapp till morfar. Jag vet men jag längtar så!

1 comment:

Anonymous said...

JUUUUL!!! Ses snart Emma!