Monday, October 23, 2006

Jag är förlamad

Jag vet inte vad det är, kanske vet ni, men mina muskler i benen är typ döda! Ja döda! Sara och jag tvättar lite kläder i dag och för att komma ner till vår stackars tvättmaskin måste man gå ett par ynkliga sju steg ner och sedan följaktligen sju steg upp igen. Man kan tro att det inte är några problem för mej, atleten, men mina muskler fullkommligt skriker. Döda oss! Till råga på detta i-landsproblem (för många steg till tvättstugan), så hade jag planerat att springa idag. Jag tar ganska ofta små mysiga joggingturer runt i denna vackra stad och tanken var att jag skulle göra just det. Som en kommande ångestframkallande händerlse låg joggingturen i mitt tankecentra och klockan tickade och jag kände mej som en missbrukare som på alla möjliga sätt försökte komma på anledningar att göra fel, i mitt fall att skippa joggningen. "Nu är det bara 50 minuter tills jag MÅSTE springa"..."Okej, men en kvart till kan jag vänta"... Varför är man så dum? Typ som om nåt skulle hända under den kvarten som gjorde att jag bara inte kunde ut och springa...

För att göra denna kvinnliga utläggning aningen manlig så hoppar jag över att beskriva varje skeende av joggningspasset och avslutar med att säga att sitter här förlamad i mina ben och bara tanken på att ta mej in i duschen är så motbjudande att jag vet inte vad.

Imorgon bär det av från Malmö på nya äventyr och jag kommer återse min lägenhet först 8 november och ikväll kommer min idol och hälsar på och då ska jag ta honom till ett falafelställe. Jag tror typ inte att han har ätit falafel men det har han säkert för min pappa har typ gjort allt och kan typ allt.

På återseende!

7 comments:

JO said...

va duktig du är som joggar, you´re such an athlet! Really! Men ajabaja lägga ut sånna "vackra" bilder på mig;b, ba skoja... ser verkligen förlamad ut, haha.

Bamse-mega-kram så ses vi snart

/Anna

Anonymous said...

bara en nordic kvar sen bär de av mot västgötabygderna!! de ska bli trevligt att få se dig live igen=) jag får ursäkta mina dåliga vanor att inte ringa så ofta, en punkt jag ska skärpa mig på! lycka te i norrland, se till att väcka mina gamla hemtrakter nu=) kram!!

Anonymous said...

Blev igår inbjuden på kvällsmat där jag får träffa två godingar Simon och Emma saknat er på de sista kalasen. Jag fårstår att du är förlamad, men inte hur du tar dej ur förlamningen. Kram

Anonymous said...

hooola guapa! stackars emma. va har du gjort me dina stackars sma muskler (ja menar givetvis stora!)? ja har antligen gjort det! klippt mej alltsa. jag tog mod till mej a gick till jean paul david eller va de nu heter och klipte massor! och fargade tillbaka till min naturliga farg (de va langesedan du sag den va?) lite morkare iofs.. kort finns pa min nogg me ;) puuuss!

Anonymous said...

Et ma télé est allumée, Emma t’es là,
Et dire que ma journée est à peine entamée,
Emma tu m’as déjà scotché au canapé,
Emma t’es vraiment 10 fois plus belle que Tara

Emma comment fais-tu pour être aussi sûre de toi,
Tes coups de pied m’ont quelque peu émasculé,
Emma je t’en prie rends-moi ma virilité,
Emma t’es vraiment 100 fois plus belle que Tara

Emma t’es belle et ma copine elle t’aime pas,
Emma t’es bonne et ma pile va bientôt craquer,
Emma t’es froide comme le carrelage de mes WC,
Emma t’es vraiment 1000 fois plus belle que Tara

Emma Emma Emma Emma

Emma ya ya Emma Ya-é
Emma ya ya Emma Ya-a

Et ma télé va exploser, Emma tais-toi,
Et dire que pour toi j’aurais gâché ma santé,
Emma t’as même pas réussi à me soulager,
Emma t’es vraiment périmée rhabille toi .

Emma ya ya Emma Ya-é
Emma ya ya Emma Ya-a

Anonymous said...

hej emma! nu har även jag hittat hit, kul att läsa hur det går för dig. tungt med träningsvärk förstår jag, det är alltid lika kul. men ja jag tänkte bara lämna en liten kommentar. ta hand om dig! kram

Anonymous said...

Tack för att du tänker på oss män!