Saturday, October 21, 2006

There is a redeemer...

Snart är det dags för Nordic igen. Den sista Nordic för i år och jag måste ändå passa på att säga att det har varit en härlig tid. Men tröttsam. Jag har lärt mej väldigt mycket praktiskt men även mycket om mej själv. Tänker dock inte skriva ner min personliga utvärdering av Nordic06 nu då jag känner på mej att jag kommer vilja göra det i ett mer sentimentalt tillstånd om en vecka eller så.

Livet på NG är väldigt växlande. Ibland går det lätt ibland går det svårt. Ibland är man trött, ibland pigg, ibland glad, ibland ledsen. Jag tror att det är höstmörkret, men just nu är jag lte så där...seg. Jag tänker och känner och funderar och drar slutsatser och ibland kommer jag fram till ljusa saker och ibland känns saker bara helt hopplösa. Jag antar att detta är vad som kallas livet. Det är lite jobbigt faktiskt när jag känner mej som att jag vill göra något betydelsefullt för någon eller förändra saker med mej själv och så står man där och ....bara står. Varför gör man ingenting? Porque? Eller när man tänker att "nästa gång mamma ringer ska jag inte låta uttråkad och less utan jag ska låta som den glada pigga, alerta Emma som jag vet att mamma vill prata med för att hon saknar och älskar mej" och när mamma ringer så låter det som att jag dööööörrrr av tristess för att hon ringer. Å så tänker man att "jag ska nog ringa upp och säga förlåt och prata lite mer" men, nä jag vill inte. Det är svårt det där när man inte är som man vill och inte gör som man vill heller för den delen.

There is a redeemer, Jesus Gods own son
Precious lamb of God, Messaiah, holy one
Thank you oh my Father for giving us our son
and leaving your spirit till the work on Earth is done.
When I stand in glory, I will see His face
And there I'll serve my King forever
in that holy place

By Keith Green


1 comment:

Anonymous said...

Hej tjejen, du har faktiskt klarat det! Du lät faktiskt väldigt pigg och glad när DU ringde till mig för en timma sedan! Ett litet ord på vägen... "Var dig själv - det är du bäst på!" ... och jag älskar dig för just det!!


Puss Mamma