Wednesday, October 04, 2006

Vilken härlig da, nanananananananana...

Här är mitt nya jag! Ja vet, visst är Sara duktig!? Visste ni förresten att det är kanelbullensdag idag? Mysigt. Dagen började med ett skolbesök och det var jättekul. Tre tjejer som redan, sen i augusti, hade delat ut 100 biblar på sin skola. Jättedrivande tjejer. Det gillar vi. Dagen till ära fick jag laga maten. Hamburgare. Och gissa vad som händer, jo brandlarmet går så klart. Why me? Why is it always me?
Så hamburgarna som inte skulle blivit brända utan skulle ha blivit de godaste burgarna någonsin blev brända. Ja vem är förvånad, raise a hand, please... I alla fall blev dagen en bra dag för sen åkte vi till Europaporten och i jämförelse med ett visst kallt hus i Stockholm funkar allt mycket bättre här.

Vi kommer inte behöva laga någon mat, jag och Madde. Det fixar dom. Persson (inte ex minister utan ngteamare) kommer inte behöva fixa sovsalar, det fixar porten. Vi har dusch, vi har själva fått bestämma menyn, vi har sovplatser till alla teamare osv, osv. HUR BRA SOM HELST! Älska Europaporten asså. För att fira det och kanelbullens dag gick jag och köpte torra kanelbullar och glass. Mums! Ni kan se blider på hur gott det var på www.ngsyd.blogspot.com...

Ikväll har Sara och jag städat hela vår lägenhet och tvättat alla våra kläder... Känns gött. Det som extra gött är att jag kanske ska få smita till killarnas lägenhet och titta på sesongspremiären av Lost. Jag vill i denna stund sända ett speciellt hej hem till min tv-soffa där min älskade kusin och syster kommer sitta om 50 minuter och sakna mej på "Lost-onsdagen"... Jag vet inte om jag kommer fortsätta följa Lost detta år, man får ju akta sej för att bli för profan (haha) men det vore kul att i alla fall se klart sesong 2. Tycker att jag ändå har gett upp lite av mina gamla vanor eftersom jag inte ens tänkte tanken att titta på Desperate Housewives i går kl 21.00. (Det går ju alltid att önska sej en fet d.h dvd box i julklapp)... Nä skämt och sido, vi får väl se vad som händer.

Imorgon ska Joel och jag träffa en stor kristen skolgrupp halv åtta på morgonen. Det blir mysigt. Sen ska jag spendera resterande delen av dagen i telefon bör att hinna igenom hela kontaktpärmen. Måste bara nämna att det börjar märkas att hösten kommer till Malmö. Jag får alltid julkänslor när hösten kommer och julkänslorna bara växer sej starkare och starkar. Härrom dan lyssnade vi på "These are the special times" med Celine Dion. Då bestämde vi i teamet att innan vi åker och tar jullov ska vi ha en minijulafton bara vi i teamet. Mysigt va? Ja dom är så mysiga mina storasyskon. Tänk att jag äntligen har fått 2 storebröder och en storasyster bara sådär...

4 comments:

Anonymous said...

du ska bara veta emma att jag kände mig mäkta stolt då du ringde idag och berättade (inte grät över att de va lika kort som eriks) hur otroligt nöjd du va med klippningen! en tår föll nästan nerför min kind=) lycka till med grupperna och säg till om mina kusiner inte sköter sig haha...vi ses om några veckor=) stor och lång kram!

Anonymous said...

Vilken pingla c",)
Du måste verkligen brås på dina äldre kusiner elle.. Kul å höra att allt går så bra för dig. Igår runt 21 ringde jag elin men blev dissad du kan gissa varför:)(elina var där) Kram från drygstorparna och slem puss från valdemar(han slikade just lite på datorn han måste tyckt att du såg god ut!

Anonymous said...

nej men du, vad snyggt! och emma säger. "nej jag är inte alls fin, speciellt inte på ögonen, läpparna och kinderna" know what I'm talkin' about, huh? Lost var som smör och socker på våfflor, du får dra din egen slutsats. puss!

Anonymous said...

Hallo snyggning! Det där var ju görsnyggt som vi säger här på slätta! Lik kusinerna? Nä jag tycker du liknar din mamma!

Kraaaaaaaaaaaaam