Thursday, October 05, 2006

Jossan



När jag var ute och joggade i eftermiddags ringde plötsligt telefonen. Det var min kära barndomskompis och bästa vän Josefine Rakel Blomqvist som hörde av sej. Hon är ballerina, min bästis, coolt va? Hon berättade i alla fall att hon har klippt sej. Page! Hon och jag är väldigt lika när det kommer till frisyrer. Hon hade också långt hår och det var liksom hennes frisyr; lånt hår. Hon, precis som jag, såg sej en gång i spegeln och kände att "fy vad tråkig jag är, jag måste verkligen byta frill". Och nu gjorde vi det på varsitt håll ungefär samtidigt.

Ikväll har vi träffat en stor grupp som är hur coola som helst. Älskar dom! Dom bjöd på kladdkaka. Nu ska jag gå till killarna och äta korv.

För er som inte hunnit besöka mej är här lite bilder på min lägenhet. Vardagsrum, kök och kontor..

The one and only, Emma

2 comments:

Anonymous said...

Hejsan Emma!!! Helt underbart att läsa om hur du har det. Saknar dig massor! Och du är asafin i håret! Verkligen! Jag blev tom lite inspirerad. Love ya'

Anonymous said...

Super nice! vänta tills du får se vår...
Kul att ha en kusin som kommer prata skånska, det är lite coolt... eller?
Vi måste ses och för vår del passar det bäst om du kommer hit.
Har du adressen?

Keep on "cutting hair" och annat som du gör.