Monday, October 09, 2006

Life is life lalalala...

Dessa bilder skulle jag vilja tillägna mina två manliga vänner och kollegor Arash och Joel... Tidigare under dagen uttryckte de båda en upprördhet, liknande och kanske snarare en irritation över att jag aldrig lägger upp bilder på mej själv på min blogg! De tyckte liksom att det måste ju synas vems bloggen är! Och det håller jag ju fullständigt med om, att jag inte kommit på det tidigare. Så voíla!

Idag mötte jag en underlig känsla. Känslan av att livet liksom springer iväg. Jag fick ett mess av en gammal vän (sen den gamla goa gymnasiettiden ni vet) och hon skrev så här: "Hej då dej gamle vän! Jag flyttar till England på måndag. Bara så du vet vart du har mej" Bara flytta till England så där. Det hade ju jag också tänkt att göra. Inte var tanken att jag skulle sitta i Malmö i alla fall. Konstigt hur det aldrig blir som man tänkt sej... Det är inte lätt när man har Gud som boss! Då får man liksom räkna med att han har koll, fast ibland undrar man ju... Typ att jag ibland känner att man säger till Gud att "Jaja, jag gör det om du vill men asså, jag vill bara ditt bästa, är det säkert att jag inte ska....istället?" Undra om man någon gång kommer fatta hur stor Gud är? Och så kom Han hit till jorden och tvättade läriungarnas fötter. Jag vet inte hur det är med dej men för mej är det stort.

Man vet inte vart man hamnar i världen tillslut. Jag vet inte ens vad jag kommer göra om ett år. Jag har väl lite tankar men som sagt... Livet liksom drar en in i massa olika riktningar och man hamnar i situationer som man "bara inte skulle hamna i". Jag har redan gjort två "tabbar" på det området. För det första skulle jag inte gå natur på gymnasiet. Men det gjorde jag. För det andra skulle jag aldrig i livet jobba som voluntär i en kristen organinstation. Men det gör jag. Jag har sagt så mycket sånna saker som jag får äta upp hela tiden.

Just nu saknar jag mina vänner lite. Speciellt Evis. Hon flyttade till Spanien efter gymnasiet och det är typ jättelång här i från. Kärlek till alla som vill ha!

P.S Hej pappa! Vore roligt att höra från dej! D.S

3 comments:

Anonymous said...

"pappa, kan inte du rappa för mig? aha aha jo, det kan la jag." ja, mer bilder! det håller jag verkligen med om. man måste ju veta hur du ser ut nuförtiden. jadu emma, vi pratade en hel timma, shalona! men det var kul, du gjorde allt lite ljusare. jag älskar dig. vi ses snart. puss!

Anonymous said...

-knock, knock!
nobody´s home...
-knock, knock!
nobody´s home!
-knock, knock!
all right all right, who is it?
-buck!
buck who?
-buck, buck I´m a chicken!
oh, mom can I kill her?
-not before the dinner honey...

Anonymous said...

HAHAHA!! ursakta.. maste bara borja me ett skratt rorys harligt roliga historia va sa rolig. (hum.. ni vet att min svenska har blivit cassis) Nu har ja last emma! Ah va fint. du vet att ja saknar dej mer och att ja alskar dej en massa. cool a assnygg bild du hade pa nygeneration. verklisch! Nu ska ja ha en debatt klass. spannande varre. Hinkar fulla me pussar a kramar!! (ja ska skriva ett fint inlagg pa rasren sen pa min blogg nogg.se/evis om du vill lasa) /"den tyska kandisen"