Tuesday, October 10, 2006

Kvinnan på den nerdersta bilden är min Farmor



Vilka minnen man har! Jag har kommit fram till att min skoltid var en väldigt bra tid på många sätt... I början var det lite tufft förståss... Jag och Wallis (tjejen på bilden) satt ensama i bibblan med våra nyss införskaffade Algebra böcker och hade det så jobbigt! Sen gick tiden och vi tog oss igenom prov efter prov, hål efter hål och hinder efter hinder. Tills studenten kom och allt var över. De flesta unga människorna i världen blir glada över att allt är över och det är väl jag med, men asså...jag saknar min skola nåt så fruktansvärt. För man får liksom en liten familj i sin klass och man har så mycket gemensamt med dom man studar med. En speciell tanke vill jag sända till Wallis då som har varit världens bästa study-buddy...Jag älskade mina lärare också. De var så duktiga och inspirerande! Verkligen... Du kanske undrar varför jag helt plötsligt blir så sentimental, kanske kan det ligga nåt i att det är ett år sedan vi åkte till England. Det var ett ganska stort steg för mej att bo hos en främmande människa i ett främmande land under en vecka. Dessutom skulle vi flyga dit och jag var (och är tyvärr fortfarande) extremt flygrädd. Jess box... England var förövring ett ganska så trivsamt land. Helt i min smak faktiskt. Vilken tur att jag har tid kvar i mitt liv att utforska det brittiska livet också.

Annars har vi i team syd en lugn dag i dag. Avocadosallad och hamburgare till lunch. Just nu håller vi i ng på att fördjupa våra kunskaper inom mobbning (alltså rent teoretiskt, inte i praktiken) men det går lite trögt. Den information som går att få tag på är samma överallt och dom frågorna vi vill ha svar på finns inte någonstans. Svårt! På ett sätt är det väl bra att samla lite krafter tills Nordic nu då. Det kommer bli mycket efterarbete, hoppas vi på i alla fall.

Ett stort grattis också till Gabbe Henning som klarade sin uppskrivning i går...

Signerat E

2 comments:

Anonymous said...

gulleplutteemma! vilken tur att Gud skapade bloggar så jag kan hålla reda på både dej och Emil. Jag har precis kommit hem från norra Italien. Jag har iallafall alldrig varit i något vackrare land det kan jag lova dej! och alla (och då menar jag alla) får vara med i samhället och jobba. Härlig mentalitet i det landet Puss på dej faster Mian

Anonymous said...

Jag fick precis den där känslan när jag sag lite Hallowean-(nej jag kan inte stava)prylar i en affär. Jag köpte halloweangodis i England. England... Och du var sa oolig äver att bo hos din tant! Det var verkligen tider...