Wednesday, October 11, 2006

Att kommunicera med män Del 1



Det är inta annat än att man ser tillbaka på sommaren och blir lite glad. Faktiskt är det så... Ser ni denna ljuvliga bild? Det är ett träd i min trädgård. Jag vet inte vilket träd för jag är inte så bra på sånt där men ett fint, mysigt, sommrigt träd i alla fall. Ser ni att himlen är blå? Typisk Falköpingsommar...Jag kan minnas hur jag tittade på klockan på jobbet halv fyra. Bara 30 min tills jag slutade. Jag hinner nog skala lite ägg innan jag går tänkte jag alltid. När klockan sedan var fem över fyra satt jag i bilen på väg hem och lyssnade på BWO och "Can you feel the raindrops in the desert have you seen the sun raise in the dark..."Där hemma väntade min stor lummiga trädgård på att jag skulle lägga mej och sola... Det var faktiskt bra väder typ hela sommaren hemma. Helt perfekt väder hela året! Fast jag längtar inte till sommaren, jag längtar till julen. Åhhh! Vad jag längtar. Jag längtar så jag blir galen till julen asså. Det gör jag alltid vid den här tiden på året. Lite höstigt i luften, massa höstgrejer i butikerna och tända ljus och mysipys och te och mörka kvällar... Jag vill ha jul nu! Sara och jag satt och pratade om hur vi firar jul härrom kvällen. Eller, rättare sagt, jag satt och berättade om hur jag firar jul och hon lyssnade... Du kan va lugn, jag ska inte skriva ner det här, eller... jo. Jag kan skriva ner det på ett manligt sätt. När man skriver något på ett manligt sätt plockar man ut de väsentliga delarna och utelämnar alla detaljer. Så vi firar jul så här; Vi firar jul med familjen och Morfar och Eva kommer till Kalle Anka och sen äter vi julmat och efter det delar vi ut julklappar, det är kul och mysigt sen på kvällen tar alltid jag och Pappa och Elina en promenad när det har blivit mörkt. Sådär!

Det har faktiskt visat sej berikande att teama med två killar. De liksom ger mej insyn i den art som kallas man och som är mer komplicerad än man tror. Eller rättare sagt, den komplicerade kvinnan tycker att den enkla mannen är komplicerad just för att den är så enkel. Vi kvinnor förstår inte hur man inte kan vilja veta vilken tid Morfar och Eva kommer eller i vilken ordning saker och ting händer. Som idag frågade Sara mej (eller oss alla) "Vad handlar egentligen 'Lost' om?" Då tittade Arash på mej och såg i sitt inre den kommande katastrof som skulle uppstå om jag förklarade och tog snabbt till orda "Jag kan förklara!" vidare beskrev han Lost; "Det är ett flygplan som störtar och människorna som överlever lever alltså nu på den här ön och så händer det massa skumma saker." Ja okej... Det stämmer väl...

Som sagt är det Lost-kväll i kväll och efter Lost-kvällen ska teamsyd ta med våra bilar till en mack och tvätta dom nu innan Nordic i Malmö. Om ni undrar varför vi ska göra det mitt i natten så är det för att vi är ekonomiska. Det är billigare efter 22.00.

4 comments:

Anonymous said...

Hörru! Vem har lovat dig att usa min nuna på din blåggg? Det gläder mig att du äntligen har fattat mysteriet med män. Sammanfatta och förkorta istället för sprid ut och förläng, hehe. Hur går Göteborgsvarvträningen då? Du har väl delat in veckan i långdistans, intervall och kort snabb distans.
Bra nu örk ja int skriv mer, klöven ä älva. Hejsvejs/ Dad

Anonymous said...

Lilla lilla Emma! Jag älskar dig! Vi kommer ses när det äntligen blir jul.

Och trädet.. Jag tror det är äpple!

Peace,
Emil

Anonymous said...

Rosenmandel - det heter trädet min lilla gumma! Tycker att är kul med din serie "Att kommunicera med män" - skall bli roligt att följa! Jag kanske kan lära mig något =D

Kram Morsan

Anonymous said...

Vad mysigt ni verkar ha! Jag saknar dig, Emma!