Saturday, September 09, 2006

We are family

Åhhh! Igår kväll kom min underbara syster, min fantastiska mamma och min hjälte pappa hit ner till Malmö för att hälsa på mej och det var verkligen så värdefullt! Dom fick träffa mitt team och det kändes också väldigt värdefullt. Vi gick ut och åt och sen gick vi vidare ner på stan för att känna in stadsfeelingen så att säga. Kan inte fatta att detta är där jag bor nu. Mitt hem det närmsta året. Men jag gillar Malmö mer för var dag som går. Morgonen startade vi med en tur till Turning Torso, Malmös stolthet, som ligger alldeles vid havet. Vi tittade ut över havet ända till Copenhagen och jag tror att jag höll min mamma i handen typ hela tiden. Om ni visste där ute, vilken stark mamma jag har så skulle ni... ja jag vet inte vad...Hon har verkligen varit ett sånt stöd för mej den här sommaren när man stod inför ett år som man egentligen inte visste någonting om. Helst av allt ville hon att jag skulle stanna hemma och vara hennes lilla Emma föralltid men samtidigt ville hon att jag skulle ge mej ut i livet och prova mina vingar. Som min mor och jag konstaterade:
"Mammor håller sina barn i handen ett litet tag men i sina hjärtan förevigt"
Verkligen sant. Surely. Mamma, jag vet att du läser detta och jag vill bara säga att du vet inte vad du betyder för mej. Nej du vet inte det och jag kommer nog aldig kunna uttrycka det på ett bra sätt så du förstår. Sen vill jag också bara säga att min pappa är min förebild och jag vill att han ska skriva en bok om barnuppfostran. Jag är så stolt över min pappa! När han spelar och spexar och bara är så rolig och snäll. Ja om jag har samma inställning till livet som min pappa har när jag är i hans ålder då ska ja va stolt även över mej själv.

Tack mamma och pappa också för att ni handlade så mycket god mat till oss idag. Ni är verkligen givmilda och generösa. Det är inte många som hade gjort vad ni gjorde.Det blev ett ett väldigt seriöst och känslomässigt inlägg idag men så måste det vara ibland. Relationen till sina föräldrar är så viktiga. Dagens konstaterande!


4 comments:

Anonymous said...

Gumman - tack, jag kan inte säga mera just nu. Älskar dig! Vi hörs i morgon... /Mamma

Anonymous said...

Tjänare snyggo!
JAG HAR FÅTT JOBB!!!
:-D
...och idag ska jag hämta nyckeln till nya lägenheten:-)
Livet är underbart!
Vi ses snart!

Anonymous said...

Tack för senast gumman - och för de fina orden till oss på din blogg. Det värmde i hjärtat!

Det var jättemysigt att få träffa dig och dina nya "hel-goa" vänner du nu fått. Det känns skönt att veta att du trivs och jag förstår verkligen att du gillar Sara, Arash och Joel, det gjorde vi också! Lägenheten var kanoncharmig och Malmö som stad är ju inte heller fel... =) Jag tror att du kommer att få ett fantastiskt år!

Hoppas nu att ni får fina dagar i Göteborg till helgen. Jag skall tänka på er så allt går bra. Sköt om dig och glöm inte vila lite mellan varven. Vi ses ju faktiskt nästa vecka, välkommen hem då!!

Puss och kram / Mamma

Anonymous said...

Hej igen!
kan berätta att Tomas maja Noah åker 27/9 till Dehli. Tomas hadde bara goda ord om din team ledare Arash? har åter gråtir en skvätt när jag läst allt gott om dej.
Glöm inte att Jesus älskar dej allra mest trost allt och han behöver ingen blogg eller han har en direktblogg till ditt hjärta så jag anropar den ibland att han skall välsigna dej och dina vänner extra mycke.Anne-Lie