Friday, September 22, 2006

Hem ljuva hem...

Helt sjuk resa hem igår. När tåget hade rullat ut från perongen i Malmö stad igår tog det inte mer än 10 minuter innan vi stannade. Jag trodde att vi typ inväntade ett möte så jag gjorde inte så mycket åt saken tills dom sa att det var ett tekniskt fel på loket som måste undersökas (jag gjorde förövrigt ingenting åt saken då heller). Helt plötsligt slogs ljuset ut och där satt jag i en bäcksvart vagn. Eftersom Sara var på samma tåg, fast i en annan vagn, gick jag till henne. Ganska snart berättade tågpersonalen att det var en kabel som brann i loket och att det var rökutveckling så alla passagerare skulle röra sej mot vagn 6. Helt sjukt! Efter 40 minuters väntan i den vagnen kom ett tåg som vi blev evakuerade till. (Fatta! Jag har blivit evakuerad!) Då var vi 1½ timme sena så jag hade missat mitt anslutande tåg från Nässjö för länge sen. Istället skulle jag få åka buss som enligt uppgift skulle komma om 10 minuter. As if! Efter 40 minuter kom bussen och då var det 1½ timme till innan jag kom hem till trygga Falköping.

Nu har jag sovit en natt i min säng och det var helt underbart! Just nu sitter jag faktiskt på Ållebergsgymnasiet och skriver i väntan på att träffa min gamla mentor Marta Brobjer. Grym kvinna den där Marta. Det känns så konstigt att vara här när man förut spenderade typ hela livet här och nu är man bara en främling. Man tror på nåt konstigt vänster att bara för att jag slutar så fungerar inte skolan men knäckande nog gör den tydligen det. Jag gick förbi mitt gamla skåp och där vi brukade hänga och där stod nu helt andra människor som jag aldrig sett förut. MÄRKLIGT!

Idag har grabbsen dratt till Köpenhamn för att göra stan. Hoppas dom har det bra. Kanske, kanske kommer Justin hem med en hel del nya kläder. Det är inte det allra lättaste att shoppa med Arash och Joel. Själv sitter jag och väntar på min morfar som ska kika förbi. Jag har inte tränat idag och det stör mej för jag hade verkligen planerat att göra det. I samband med branden igår drog jag på mej en förkylning. Trökigt! Men något som lyser upp lite är att jag nog ska upp till stan idag!

1 comment:

Anonymous said...

Dear old Ålleberg...jag tror inte jag vågar åka dit. Skulle som sagt vara knäckande att upptäcka att man själv bara ersatts av någon annan...love your blog förresten! BÅDE innehållsrik och rolig, hetl underbart! Synd att jag missade din hemmahelg...du får meddela när du kommer hem ästa gång, så vi kan ses en stund. Förstår dock att det är många som sliter och drar i dig...Vi hörs dudelidude! Kramar