Wednesday, September 06, 2006

4000 frallor mina damer och herrar

På vårt kontor sitter fyra ihärdiga ungdomar. Utan mat och utan pengar i tre dagar försmäktar vi på denna plats. Regnet öser ner utanför vårt blomtomma fönster och någonstans därute finns a circle of life.

This is the day that you will always remember as the day when ngsyd planerade sin första "resroute" och kom igång på riktigt på kontoret. Jag har idag också fått erfara hur en riktigt komersiell bagare säljer (försöker iallafall) sina frallor ("säljer en bagare frallor för 1 kr/st är det bara mjöl och vatten som de har blåst upp med luft och det kommer fastna i gommarna på dom som äter")... Ja vad ska man säga?

Nu nalkas Nordic06 mina damer och herrar och det ska bli sååå kul! Personligen är jag matansvarig för alla medverkande och det går väl framåt med det arbetet kan man väl säga. Som tur är jobbar jag med Madde som är en drivande ung kvinna och det känns otroligt bra. Detta ansvarsområde har fått mej att tänka tankar som jag tänkte att jag aldrig skulle tänka. Som t.ex: "Hur många frallor behövs under en helg till 2000 ungdomar?" Eller "Hur många kilo köttfärs behöver jag steka upp till 100 medarbetare och får all den köttfärsen plats i bilen till Göteborg?". Helt sjuka svar får man på dessa frågor kan jag meddela. "Hej, jag skulle vilja beställa ca 4000 frallor tills nästa vecka". Fatta hur mycket bröd det är! Men jag litar på Herren (trots att han är helt galen ibland) och tror Honom om stora ting.

Dagens sockervadd går till min älskade syster som jag saknar otroligt mycket!

2 comments:

Anonymous said...

hej babe! du verkar ju med ha en lovely time. skont att du verkar ha det bra. kanner du dig vuxen? nu har vi akt mer an halva tiden. poss!

Anonymous said...

hej gummsisnuffsan! tss, jag som älskar sockervadd :) jag saknar dig också och på fredag ska jag säga "ja älskar dä häär" massa gånger :)puss