Tuesday, September 05, 2006

Sara Sara Sara & Morfar

Alltså, vilken goding! På typ tre veckor har jag lärt känna en
helt underbar tjej som jag ska dela lägenhet med ett helt läsår. Det är så skönt att ha hennes stöd på vår arbetsplats och i vårt teams stora debattfråga: maten. " Stor falafel 15 kr", "kokt korv 5 kr", "extra stor falafel 20 kr"... Tack Jesus för fullkornsris säger jag bara.

Idag har vi i vårt team varit mycket duktiga och strukturerat upp hela vårt kontor, ringt lite präster och pastorer och bokat in de första gruppträffarna! Det ska verkligen bli jättekul att träffa alla ungdomar och prata med dom. Man får sån energi bara av att höra deras röster på telefon liksom. Till alla härliga ungdomar i Malmö : You make my day! Jag börjar trivas ordentligt i Malmö nu. Det kommer bli ett mycket spännande år och jag kan fortfarande inte fatta att jag ska bo i en storstad.

Förutom Sara i mitt vinnar-team har jag blivit välsignad med två falaflar, eh ja menar bröderliknande män som är så goa! Idag köpte Arash en ros var till mej och Sara för ingen anledning. Fatta att man blev hur glad som helst! Och Joel är så otroligt rolig. Han kommer verkligen förgylla vardagen framöver...Tack mitt kära team!

Måste bara nämna min Morfar också. Det finns ingen bättre Morfar än min Morfar. Liksom hur mångaa morfarar (?) skickar världens finaste email till sitt barnbarn. Jag saknar min morfar ska ni veta. Han är bäst! Morfar, du är bäst! Jag är jättestolt över honom och jag uppskattar att han alltid finns där och stöttar mej.




4 comments:

Anonymous said...

naaaw. how sweet isn't that!?
vill se massa bilder! glom inte lagga upp pa pixbox! jag har agt upp lite nya som du kan kolla pa ( bla pa shakira, wow eller hur ;) )

kisses

Anonymous said...

Emma !
Det föll en liten tår när jag läste din blogg !
Kramar morfar

Anonymous said...

Emma - du är ju en fena på datorer trots allt ;0) Tänk att du bloggar alldeles på egen han = utan mig alltså... HiHi

Vi ses på fredag - det skall bli underbart att träffa dig snart!

Puss Mamma

Anonymous said...

HEJ Emma
Konstigt kalas igår,du i Malmö Emil och faktiskt också Lennart i Helsingborg, Simon i Gävle och Stefan jobba.
Men vi fira ändå. JÄTTE god mat som vanlgt, rönnbär på borden och vacker dukning, hon kan hon din mamma. TACK för kortet! du vet att du har stor plats i våra hjärtan
och vi följer dej på alla sätt i tanken i bönen. Häftigt att fixa så mycke fika, jag väljer in dej redan nu i serveringkommiten. Hoppas vi hinner träffa dej när du kommer hem, vi åker ju på onsdagen efteråt. KRAM Anne-lie