Tuesday, September 12, 2006

10 kg köttfärs och Nordic06

Jess box here we go... Dagen har varit hektisk minst sagt...Jag har varit och mött ungdomsledaren och, som vi trodde, hon blev heltänd på NG! Ja asså i alla fall tillräckligt för att vilja ha kontakt med oss i fortsättningen. Sara och jag traskade då hem i det varma Malmövädret och möttes av ingen matdoft alls. Grabbarna hade inte börjat laga mat åt oss... Men som vanligt var det sedan Arash som kastade ihop lite lax (Joel åt köttbullar och makaroner:)). Nordic ja.. Vad ska man säga? Köttfärsen är i alla fall stekt och det var inte alltför jobbigt i alla fall men mina tre roommates sa typ 1000 gånger var: "Asså Emma, det luktar verkligen rått kött i hela lägenheten", sorry kids, det är smällar man få ta här på NG.

Imorgon bär det alltså av mot Göteborg (de va la sköj) och jag är hur nervös som helst. Jag måste typ ringa och checka av eller vad man ska säga, att bageriet verkligen har uppfattat rätt saker och jag måste höra av mej till folk hit och dit och hämta varor som jag har beställt på telefon och jag är dödligt rädd för att det ska ha blivit nåt missförstånd!!! Vad gör man då? Bläk, jag kan inte tänka så... Och i bilen på väg till Götet måste jag ringa och fixa saker till min och Arash miniturné som vi ska ut på efter Nordic. Hur galet som helst...

Mitt i allt dett måste jag också få nämna ett litet ljus i mörkret: SLÄKTA! Min släkt är liksom sååå bra. Tack fastrarna för era underbara inlägg och ett stort skratt och tack till min "coola farbror" som också kommenterat. Mirre ska också få ett litet blink förståss och Elin ska få en falafel när jag kommer hem :). Ni är bara så grymma hörni! JAG ÄR STOLT! Det är vad jag är! Kom ihåg att ni är allihop min lilla skatt...

Nu drar jag till Nordic och kommer komma hem mer laddad än någonsin (trust me, jag har varit på Nordic förr) så ha det så bra alla trogna läsare tills jag skriver nästa gång!

Med kärlek (och lite ångest inför helgen)!

7 comments:

Anonymous said...

hallåj bruden...
tänkte bara säga att d e nåt vajsing med länken till tomas å majas blogg...
bara så du vet...
gå inte vilse i götet nu bara:-), vi vill ju ha hem dig snart!

Anonymous said...

EMMA...
kul att du har en sån snygg rosa sida.."biffen" sover så vi passar på o ser hur du har det.
annars packar vi för fullt just nu..bara två veckor kvar tills vi åker.
härligt att du trivs..
blessings
majan o tomas

Anonymous said...

EMMA...
kul att du har en sån snygg rosa sida.."biffen" sover så vi passar på o ser hur du har det.
annars packar vi för fullt just nu..bara två veckor kvar tills vi åker.
härligt att du trivs..
blessings
majan o tomas

Anonymous said...

hey! läste precis igenom det du skrivit!

skönt att du håller en blogg vid liv så man kan kolla hur det går för dej.

nu när emil flyttat nära dig så kanske jag kommer och hälsar på! även om det är längre nu än det var förut.

hoppas verkligen att det funkar bra och att du klarar dig utan det stödet som jag förstår att alla i falköping är för dej. men jag vet att du är stark och klarar dig alltid. du kommer alltid lysa upp någon tillvaro ;D ha det bra!

Anonymous said...

tja emma! ursäkta min frånvaro ifrån din så vackra blogg hoppas du har överseende...jag lovar att skärpa mig! läste om din grafritare och jag kan inte annat än att bara le=) jag ske be för dig att du slipper det begäret haha=) de är inte riktigt sig likt på gymnasiet när du e borta, ett stort leende saknas=( men skönt att du har de fint i malmoe iaf!jag missar nordic, jag vet jag är tråkig=( men kom hem snart och hälsa på! kräm

Anonymous said...

Tjena snyggaste kusinen, man saknar dig bara mer och mer när man läser här... kusinerna som är kvar får komma på turné till Skåne snart:)"Jonsson on the road", jag se det framför mig. Vi tänkte hämta upp er så drar vi till Köpenhamn en helg:D. Emma lilla emma, att du har blivit så stor... vem ska jag nu prata med om, det ena och det andra ;P. Som sagt, jag får väl ringa:) Kram och puss på dig min älskling <3

Anonymous said...

schlack! Dad writing.

Jobbar i Malmoe Tisdag kommer ner Måndag kväll. kanske hinner titta in. Drar till Virserum Tisdagkväll.
Tjolahopp.