Monday, September 18, 2006

Nordic06 asså!

Har precis landat i min lya efter en helg och lite till i Götet och på en underbar konferens... Det har varit såååå kul för det första och jag har befunnit mej i så sjuka situationer för det andra. När vi kom fram till Göteborg åkte jag ocj Madde för att hämta bröd. Vi for fram och tillbaka och klockan gick och tillslut fick folksen på bageriet beskriva vägen för oss typ 3 gånger innan vi hittade fram (en timme sena) men dom var så glada ändå! Därefter var det ett kärt möte med alla andra teamare igen! Kändes så kul att träffa alla igen och vi, bambatanterna som man säger, ställde oss och gjorde pastasallad till dagen efter... Inne på Lisebergshallen hittade vi ett omklädningsrum där vi gjorde ett kök. Körde in spis och kyl och massor av mat! 18 burkar varmkorv, 4500 frallor, 2500 yoghurtar, massa ketchup och lök, ost och skinka och annat! Det roligaste denna helg i köket har ju varit diskningen. Ducshen hade ingen slang så vi har diskat allt i ducshen med vatten från taket och det har varit helt sjukt äckligt vissa gånger. Som när det till exempel låg gamla varmkorvar, potatissoppa och korvstråganoff (som efter ett dygn luktade spya) i ducshen och bara väntade på att bli upplockade av en sån som mej. Men asså, vi har haft så kul! Eleverna från bibelskolan Alterna har ju hjälpt oss och dom har varit så grymma ("vill du diska den äckliga korvgrytan som luktar kräks medan dina vänner går på stan?" "ja visst! jättegärna!")! Det är vad jag kallar Alterna-spirit! Det enda jag har att gnälla över är mina fötter. Dom har varit blöta sen i torsdags (p.g.a. diskningen) och jag kan tänka mej att mina fötter såg ut typ som gravida kvinnors fötter. Jag har skavsår under mina stortår! (Förstår ni vad jag menar? Goripande!) Sorry... NG-humor...

Förutom alla våra äventyr i köket har det ju hänt en hel del uppe i själva möteslokalen... I only say wow wow wow... Så många underbara ungdomar som bara har blivit så peppade! Dom är toppen och igår fick vi vara med och be för folk där och det är hur coolt som helst! Jag bara vet att det kommer hända grymt mycket grejer ute på skolorna i Sverige och bara i västområdet startades det 19 nya grupper denna helg! Vi fick en beställning på över 12000 biblar och fatta! Var ska detta sluta?! Jag känner bara att jag är så glad att jag gör det jag gör och att jag får vara med om allt detta. Det finns så många människor i min närhet som bara inspirerar mej och som gör saker som bara får mej att se upp till dom. Jag har nog aldrig haft så här många förebilder som nu. Alla mina teamarkompisar är grymma och vissa av dom har verkligen berört mej på ett eller annat sätt denna helg...Ni vet kanske vilka ni är men vet ni inte det får ni säker veta det av Gud sen i framtiden. Vad mer vill jag säga innan jag knoppar för idag? Bilder från Nordic ska jag lägga upp så fort jag får tid, det är lite mycket nu. Imorgon drar Arash och jag till Staffanstorp och vi hoppas på nya kontakter. Just nu är jag trött (men lyckligt trött) och ska sova. Nu ser vi fram emot Stockholmsnordicen där jag även ska få ta emot Emanuel Ehlins skiva. Så de så!

I helgen åker jag hem till Falköping och det ska bli grymt kul att träffa alla igen. Falköping är typ bästa staden ever. Och min hårda säng är typ den skönaste sängen ever.

Med kärlek och trötta fötter!

No comments: