Tuesday, November 27, 2007

julen är här!!! typ...

Home again! Det var ett tag sen nu. Jag spenderade hela förra veckan i kalmar län där jag gjorde vissa upptäckter. som t.ex att julen verkligen är här igen och att det inte syns att man har fett hår om man sätter upp det i en knut mitt på hövvet... Becca och jag fick också gå en kurs i Småländska och blev uppdaterade av inneorden där. Vi säger numera inte en enda mening utan att lägga in lite "feting" och " fett lätt, lätt fett" till stinas stora förtret...idag har varit en bra dag. skrattat mycket. jag ser för sunkig ut asså men vad gör det? imorgon ska jag ha en morgonsamling på en skola här i malmö och jag är faktiskt lite nervös. varför är jag det? jaja, det är bra då skärper man sej har jag hört... har ju föressten prekat några gånger till nu och inte dött denna gången heller. långt över förväntan kan jag ju säga.

imorgon kommer alla malmögrupper hem till oss på fika. vi ska baka knäck och scones och mysa och spela spel tror jag. hoppa sdet kommer mycket folk... jag längtar till julen som en tok... och efter julenkommer SINGAPORE! wohooho! var och besprutade mej i går. 550 spänn! för att få lite hepatit i sej....

vill idag hälsa till Arash, den förlovade sonen, min bror. arash, jag är verkligen så glad för din skull, tänk om vi skulle vetat detta förra året under alla våra samtal om den stora dagen i livet. men det är ju perfekt, då kan du ju sjunga alla låtar du hade tänkt=). Saknar dej by the way! Come home!

Till alla andra, saknar er också! Fråga min mamma om min adress så ni vet vart ni ska skicka alla julkort=)

3 comments:

Anonymous said...

Gripande underbara Emma!!! Joel ar nu har, vi var och julshoppade idag och bara njat av allt men dock sa saknades du gumman! Halsa alla underbara grupper och det ska bli sa kul o ses om tva veckor!!! Bless/a

Tilda said...

Glad första advent!

Jag har tyvärr inte någon fast adress i Geneve än, men du får gärna skicka till min svenska adress (torstensonsg 33).

Lycka till med prekandet och allt!

Anonymous said...

Ljuvlig Tii- shörtt,som man säjer på västgötska! gött Emma!snart komme rajag t malmö!kärlek /bossen