Monday, May 14, 2007

Numera i 20-25 årsåldern



Detta är jag och Sara på min 20 årsdag! Visst kan man se en gnutta vuxendom över mej? I stunden då bilden togs var det ca 19 minuter kvar tills jag var exakt 20 år. Vi var i Oskarshamn och fördrev tid så gott det gick innan vi skulle åka över till Gotland för vår första gruppträff! Vi gick och åt på ett ställe och firade med en ordentlig glass på eftermiddagen... Lite fest ska det ju va!

Jag har så mycket att berätta så jag vet inte hur jag hinna... Färjan över till Gotland gick förståss bättre än väntat. Det är inte det att jag är negativ utan jag är bara orolig så fort jag ska åka nånstans. Men båten sjönk inte... Det första som hände på Gotland var att vi blev stoppade av polisen. Men Sara var både nykter och fastspänd så det gick bra. I mina unga år har jag ju faktiskt varit en del på Gotland så det var lite deja vu att komma tillbaka. Från färjeterminalen till den kyrkan vi skulle sova i kunde jag inte låta bli att dela med mej av mina gamla minnen och bravader för en trött Sara och en ännu tröttare ungdomsledare. Nu i efterhand inser jag att deras "jaha" och "mhm" och "va kul" kanske mer var ett tecken på uttråkning än på ett genuint intresse...

Tyvärr vaknade jag med magsmärtorna Urban på morgonen. Så jag ringde sjukan på Visby, åkte till apoteket och köpte medicin och överlevde även denna dag. Vi hann gå på Visbys gator en timme innan det var dags att jobba. Gruppträffen vi hade var jätterolig. Har nog aldrig garvat så åt en grupp! Båten sjönk inte på hemvägen heller så allt gick hem!

Helgen hemma i Falköping har jag spenderat med familj och vänner och släkten. Jag har avverkat tre kalas och fått många fina presenter. Lägger in lite bilder från hemvistelsen sen. Vill passa på att hälsa till Maja och Tomas i Indien! Maja läser min blogg VARJE DAG! (Ja du Maja både Anne-lie och Bosse hälsade detta till mej haha och jag är sååå tacksam). Nu är det bara två veckor kvar på NG året och vi har nog läget under kontroll tror jag!

2 comments:

Anonymous said...

De va en ära att få dela din stora dag me dig! Tänk va mycke roligt vi fick uppleva på vår lilla resa... Gillar dig skarpt oh njuter nu av varje dag vi har kvar i Malmö.
Mycke kärlek
Sara

Anonymous said...

Du är 20+ 1/4 till 80år. Det går fort när man är på toppen.
Nästa gång du har ont i magen säg till läkaren att du vill kolla magen, ett tips från kusinen.