Friday, May 04, 2007

Asså det tror ja iiiinte

Yo! Här sitter jag nu ett väldigt soligt och varmt Malmö. Har precis varit och tränat och det gick lite segt idag. Men det som känns jobbigast är att jag har blivit en slowblogger. Det har publicerats 4 inlägg av mej på 8 veckor. Det är ju goripande fruktansvärt! Vad hände med min entusiasm? Min vision om ett ständigt växande bloggande och god gemenskap med mina bloggläsare? Ja med lite moll i blicken vill jag ändå återge lite av den senaste tiden.

Förra veckan förberede vi inför tjejkonferensen. Det var pyssel och telefonsamtal och det skulle bakas och fixas och donas. Jag och Sara blev tillfrågade om vi ville ha hand om killpanelen på lördagskvällen (vilket vi gjorde och var glada för!) och mycket sistaminuten grejer. När vi i alla fall anlände till Jönköping på fredag förmiddag känndes det rätt lungt. Vi skulle ändå inte kunna börja packa upp förrän kl 16.00 so why bother nu liksom? När klockan sen närmade sej fyra var det kaos som vanligt. Alla sprang omkring och Lina och jag åkte fram och tillbaka från Ica Maxi till ÖB tillbaka till Ica Maxi...

Måste ändå säga att det var en fantastisk helg! Så många härliga tjejer och så roliga inslag och bra talare roliga grejer på aktivitetsområdet....Mycket skratt, skrik och tårar såklart. Det var verkligen så roligt att ha killpanelen! Tjejerna var så på och grabbarna var riktigt duktiga. Jag fick lite ideér till min del fyra av "att kommunicera med män" serie, men jag kanske väntar ett tag med att publicera den...Det jobbigaste under konferensen var efteråt när vi skulle städa. Har aldrig kännt en sån motvilja till att packa och städa någon gång i hela mitt runda liv. Det var en lättnad Urban när det var klart!

Nu blickar jag bara framåt! På tisdag ska Sara och jag ut och resa igen och på kvällen tar vi färjan över till Gotland! Jepp, känns rätt gött faktiskt! Sen åker jag hem till Falköping igen (ja vet, ett himla farande).. Sen är det två veckor kvar av NG drömmen 06/07...

4 comments:

Anonymous said...

Det låter roligt att ha så mycke stimmulerande arbete jag riktigt ser hur du far fram. Nu när du nu kommit upp i röjningstagen får du gärna komma till oss röja städa och ha ny friska ideer. Vi ser redan fram emot att träffa dej den 12/5 När du var liten var det nya shorts eller sommarjumper som gällde. Vad önskar du dej nu??
En bok där du kan dokumentera dina observationer av det manliga könet?
Hårborttagar maskin? Vet du förresten att Elin var i Malmö 2/5?
Hon "studerade" hörselskydd, det kanske du skulle behöva när alla ropar på dej och vill ha din hjälp??
Stor kram Gammelfaster

Linas said...

åh.. killpanelen var verkligen fantastisk. jag skrattade så att jag nästan dog. jag fick återupplivas flera gånger faktiskt:P
du kan aldrig gissa hur lycklig jag är!?!!
vi ses massor av stora kramar

Anonymous said...

hej emma!! jasså ni har det väldigt varmt....ska ni också ha 48 grader imorgon?? en tidig morgon var jag ute och nästan frös i min t-shirt det var bara otroliga 33 grader, tänk att man kan frysa vid 33 grader. hoppas vi ses i sommar, du är en härlig bonus jag fick med min man =)
kram

Anonymous said...

Tack för kalaset!
Önskar dej och ditt team Guds välsinelse de sista veckorna. Det lät väl dummt!? jag tycker han kan välsingna dej även då du kommer hem och för all framtid.