Saturday, March 03, 2007

Allergisk reaktion!

Låt mej presentera dej för ett kvinnligt dilemma; det växer hår på benen som är oönskade av många kvinnor. Jag säger inte alla, men många, mej själv inräknad. Min kära kusin och jag har i en aktion tillsammans de senaste åren gått in för att utrota the litle suckers och börjat vaxa benen. Ja du hörde rätt. Denna smärtsamma (dock mindre smärtsam efter några gånger) metod ska enligt undersökningar utrota hårsäckarna och om man alltså håller på att bara vaxa och inte raka så kommer man en dag få uppleva synnerligen lite hår på benen.

Worth a shot, absolutely så idag tyckte jag att det var dags igen för att chocka mina hårsäckar när dom trodda att jag hade gett upp. HA! Men till saken hör att jag precis innan varit på gymmet och svettats. Jag tänkte att för att bara behöva duscha en gång så vaxar jag och sen hoppas in i duschen. När jag hade tagit en del att vänster smalben fick jag kramp i höften och började lite på höger ben. Efter ett tag kände jag att det kliade nåt så förfärligt på väster benet. När jag tittar ner inser jag att min annars så ljusa vad har blivit röd och knottrig och svullen! Som att ha blivit bränd av en mannet. Efter ytterligare några minuter har jag ingen känsel i min hud på vänster ben och till min förskräckelse blir högerbenet bara mer och mer lik det andra.

Eftersom jag trodde att mina dagar nog var räknade kastade jag mej in i duschen. Min teori om varför detta hände är följande: Vaxa aldrig benen med svett på dom! Nu är benen håriga fläckvis men dock ej röda. Jippie.

5 comments:

Anonymous said...

heej emma! va kul o läsa lite om ditt liv där nere! blir alldeles gla o pigg av bloggen=) hade fint o ta hand om dig!

Anonymous said...

Jag lider med dej!/AJ

Anonymous said...

Hello snygging! Skit i bena du är ju lika vacker ändå! De var riktigt roligt att du kunde ägna lite tid åt din storkusin och slemonstret valle när du va hemma. Nu laddar vi för nästa godis partay för mirre på lördag. Av nån konstig anledning emma går det numera inte att lura min son när man vill ha allt godis för sig själv:-))Vänta bara till den dagen du får barn he he..kramisar och pussisar från drygstorparna.

Anonymous said...

kära emma...jag känner med dig trots att jag ännu inte beprövat denna metod..men jag tackar dig öfr denna information så att jag slipper göra samma misstga!=)
Du..jag skanar dig bruden! Du är en helgo vän..det vet du va?! Och jag gillar dig skarpt!
Ta hand om dig!

JO said...

Emma! Vilken grej att gå igenom! Om jag bara hade varit där att hålla din hand! Måste vart fruktansvärt, tur, tur att du är en stark kvinna! Men om du skulle lessna på att behöva vara så stark, med svullna ben och så, så kan du ju testa en epilator? En sån har jag, hur bra som helst! Det gör lite ont, och det låter lite läskigt (men det klarar ju du) och bäst av allt, mina ben har aldrig svullnat upp! Kanske nåt att prova? Anna grät typ i och för sig, men Therese har blivit epilator-frälst, och frågan är bara, vad blir du? Du kan ju klura lite på det. Så länge så tycker jag att du ska ha det sååå bra som det bara går! Njut av våren, och av att ha NG's snyggaste Teamledare(?) Så ska jag nu avnjuta en avocado och en kanelbulle!

Ha det bäst!/ JO