Thursday, February 01, 2007

Enough!

Så hette en film om misshandel som Jennifer Lopez gjorde för några år sen men som sagt, nog om det... Igår kväll hade vi en underbar fikastund med många av våra grupper i Malmö. Under dagen hade Joel och jag bakat paj, chokladbollar och kladdkaka och sen fixade vi tända ljus och mys pys. Det var en jättehärlig kväll och man fick sitta och berätta hur det var på sin skola (jag berättar mer än gärna om min egna skoltid:) ) och det känndes som att det verkligen gav nåt att ha träffen. Jag är för lat för att lägga upp mina egna bilder men det var ungefär så mysigt som främlingarna på bilden har det. Fast mer tända ljus och inte lika mycket svett. Men gemenskapen var ungefär den samma.

I morgon väntar en till runda till Lund och nästa vecka ska jag och Joel till Blekinge. Jag har bokat in den resan idag och det gick snabbt och lätt utan större skråmor Skönt! Dessutom ska vi till Helsingborg nästa vecka och det ska också bli roligt. Dessutom igen ska vi till pastorn i Pingstkyrkan i Trelleborg nu på Lördag och käka mat och spela playstation. Han är en rolig prick den där. När vi sa "men kommer nåt ivägen för er så känn inte att ni har bokat upp er utan ring och säg att vi inte kan komma" svarade han "ja ja jag ringer om barnen blir spetälska"... Bra inställning...

Vad händer mer... Jag ska äta fisk och turkisk yoghurt. På tal om turkisk yoghurt måste jag tacka min faster Maria som på Annandagen nu i julas bjöd på såm och frukt. Det var verkligen gott och det öppnade en nu kulinarisk väg för mej...Puss på dej! Men för att avsluta som jag inledde: Enough!

3 comments:

Jeff said...

Slå en pling när du är i stan om du vill ta en fika eller nåt sånt.

Anonymous said...

Goa du....saknar dig vännen! Det verkar som allt är frid och fröjd i Malmö...:)....snart får vi återses igen!Det ska bli enriktig fröjd! Puss

Anonymous said...

Hej gumman!
Sitter här och skrattar åt dina otroligt roliga inlägg =) det gläder mig att du mår bra och trivs med livet i söder...men...jag saknar dig förstår du! tack vare elin, din eminenta kusin =), har jag hittat hit och jag ska hålla lite mer koll på dig nu =) det är inget hot alltså ;)
hoppas på att man får träffa dig när du kommer hem nästa gång!
Ta hand om dig Kram kram kram!