Friday, January 12, 2007

Soon on the road!


Samtalen är ringda, lokalerna är fixade, programmmet är spikat och talarna börjar förbereda sej. Snart är vi på väg! Eller som det så käckt heter på engelska; on the road! Det första glädjande beskedet är att den första paniken i mitt inre börjar lägga sej. Till och med tror jag att det nånstans inom mej börjar bryta fram...bryta fram...kanske ...jag vet inte...förväntan... förväntan sa jag... jag sa FÖRVÄNTAN ! Jag tror jag börjar se fram emot det. Jag börjar lukta mej till utmaningar och tror att jag är sugen på att än en gång ge mej i kast med en ja...utmaning. Då kan jag säga när jag blir intevjuad i en en eller annan tidning " Jo det är ju så att jag gjorde det här projektet för att jag såg det som en utmaning, för jag, Emma Jonsson, gillar utmaningar"...

Idag är det fredag och en liten melodi dyker upp i mitt huvud "På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst, kyckling på fredag det gillar jag mest, kyckling på freda: det enda jag vill ha, kyckling på fredag då mår jag riktigt bra, kyckling på fredag: vad var det jag sa, jag vill ha fredag idag." Och det nästan läskiga är att: VI HAR ÄTIT KYCKLING IDAG! Kan du tänka dej! Som om det vore Guds plan eller nåt att vi skulle äta kyckling idag?! Tokigt...

Fredag är nästan alltid min favoritdag. Det vilar liksom en frid över fredagar. Imorgon är det helg men jag måste ändå fixa lite grejer inför nästa vecka. Vi har kommit på så många lustiga små roliga och finurliga grejer till vår ledarkonferens nästa vecka som måste tas omhand.

I kväll blir det lite spel i form av "Speculation" (hett speltips) och mysipys med apelsiner.

1 comment:

Anonymous said...

ja just ja. sorry! ja lovar att du ska få den. kan ju skicka me nån i familjen den om de åker ner tidigare vill säga. idag ska vi äta fläskfilé! mumma.. inte som kyckling dock (vilken tur för mej att ja inte äter kyckling!!) å sen blir de let's dance. de första tv programet ja ska se på svenska, sedan ja kom hem vill säga.

pyss