Thursday, December 28, 2006

Vad har hänt i jul?


Jag antar att det är vad alla ni nu frågare er eftersom jag inte varit närvarande på min blogg de senaste dagarna. Jo efter att vi invigt skinkan på kvällen den 23 december och kontaterat att den var saftig och god gick vi och la oss utan att ha vunnit en bil på bingolottos uppesittarkväll i år igen. Julafton kom och gick med mys och pys. Morfar och Eva dök upp vid ett tiden och vi njöt av julmaten (fast jag äter mest skinka och smörgås med lite omelett vid sidan av) och älskade Kalle dök som vanligt upp i rutan kl 15.00. När tomtarnas julverkstad hade varit gick morfar och la sej för att sova och för ett tag var det bara jag och Eva som var vakna. Det är konstigt hur mycket jag älskar Kalle... Vad vore julen utan Disney?

Nyheten för jonssonfamiljens julfirande i år var att vi befriade morfar från bördan att dela ut julklappar. Tänk dej en "tomte" (vi har liksom inte tomte) som delar ut julklappar bara för att få det överstökat, inte så kul.. Därför delade pappa ut klapparna och det tog sin lilla tid efter det kom överraskningen numero dos; Elina och jag fick inget spel! Var försvinner alla traditioner? Så vi fick helt enkelt göra andra saker såsom äta gröt (fast jag skulle aldrig äta gröt), prova kläder, titta lite på tv och slutligen tog vi en liten promenad innan vi knoppade. Du kanske undrar vad Emma fick i julklapp?

Hugo Boss parfymen "Femme" (uttalas famm)
Snö of Sweden halsband
En tröja
En vattenkokare från OBH Nordica
Matteböcker från min mattelärare
En bok (Confession of St Patrick)
Ny handväska och lite annat

På annandagen kom släkten på pappas sida och vi åt kalkon, såg på film, lekte den berömda julklappsleken och mådde gott. Som vanligt började vi bråka när vi spelade Jeopardy men det gick över ganska fort. Maja och Tomas och deras lilla knodd (noah) är ju hemma från Indien nu och dom stannade länge. Vi tittade på "Sagan om Konungens återkomst" ch dessa filmen förtjänar ett blogginlägg helt om sej själva.

Man kan säga att julen har varit grymt skön och jag träffar så många av mina gamla vänner och bara njuter av att få vara hemma lite. Imorgon ska jag inventera och det ser jag fram emot!

3 comments:

Anonymous said...

har du fått en mattebok av anders i julklapp?! jag har ju däremot skickat med en asacool snurra från min affär till anders som min syster ska ge. jag hoppas hon vågar, men ja, annars spelar det väl ingen roll. jag är flummig för idag har vi fått internet.

anyway, har du kollat mer om vi kunde bo hos dig där natten mellan 8 och 9 feb? ha det bäst!

kram

Arash Blogg said...

altsa Emma om du ska bli en seriös bloggare maste du blogga mer än sa här...come an, jag törstar efter dina blogg inlägg! Saknar dig tjejn men vi ses om tva dagar! gb/a

Anonymous said...

Tjoho, åh matte! Får man låna/hyra den boken av dig:)? KOnstig jag förmodligen äro men jag är så grymmans sugen på att räkna matte! Som använda hjärnan...

kläm

/Anna C