Monday, October 02, 2006

There are no words!


Okej... datorn tvingar mej att börja här så då lyder jag väl då... Nordic i Stockholm... Smaka på orden... Nooooorrdicccc iiii SSSStockhooooolm! Vad säger det dej egentligen? Det låter som "kul helg med mycket ungdomar som blir laddade, passionerade och mycket musik, möten, roliga människor med mera, med mera." Ser ni bilden på mej längst ner till höger. En talande bild. JAG HAR ALDRIG VARIT MED OM DESS LIKE! Jag, matansvarig med Madde och Therese, har aldrig stött på så många problem under så kort tid som denna helg. Vi har haft dåliga förutsättningar minst sagt. Laga mat utan ett kök. Se berget framför dej. Jag tar det från början och tänker utelämna vissa delar som inte bör dras fram i ljuset på allmän plats som denna men i alla fall.

Vi skulle laga mat i logerna. Fine, i GBG var det ett omklädningsrum så; no probs... På fredag eftermiddag får vi veta att nej ni får inte laga mat i logerna men ni får låna den utrustning och matsal som finns till den skolan som fryshuset också driver. Nej det fick vi inte. Inte ens vistas på området som vi var lovade. Men ok, vi har sett värre saker hända och vi har ju en egen spis så vi kopplar ju bara in den. "Inte? Okej vart får vi koppla in den då? Va sa du? Sa du ba... bakom scenen?"

Fel yoghurt, får inte hämta vatten, bröd som kommer alldeles för tidigt, fejk brandlam som går, arga människor som skäller, frukost som vi tvingas sluta sälja kaka på kaka på kaka... Kan det vara så att någon förlorad själ inte ville ha Ny Generation och Jesus i Stockholm? "Jag skrattar faran rätt i ansiktet HAHAHA! HA!" För oj vad det har varit jobbigt och oj vad jag har gråtit men OJ OJ OJ vad helgen har gjort mycket. 26 nya gruppen i östra området är grymt!

Alla har jobbat så otroligt hårt och jag har inte sett en enda sur min. Alla har ställt upp till 150% och är sånna fantastiska människor. Trots att maten har blivit försenad och kall och uteblivit så har alla bara överöst mej med uppmuntrande ord och allt. Själv har jag fått lita på Gud och nu ska jag, trots att jag egentligen inte vill, använda ett ng-ord: Varenda måltid är ett enda stort goripande bönesvar! Gud finns för dej som inte vet. Jo, jag skämtar inte, Han finns som aldrig förr.

Idag har vi slappdag och jag tror det behövdes. Vi i syd åkte från Stockholm vid halv sex igår kväll och körde hela vägen. Hade en mysig tur i bilen och åt på McDonalds. "Nu åker vi till McDonalds" blev faktiskt en sanning denna gång. Tack Jesus för McFeast Fullkorn med minimorötter och vatten.Sen blev allt svart och jag vaknar upp av att Arash ropar "TJENA!". Vi har kört in i värsta åskvädret och blixtarna kommer så ofta och är så stora och starka och lyset upp hela himmelen. Jag var inte direkt rädd men lite. Jag är alltid lite rädd. Jag måste verkligen sluta med det. Rädsla är inget bra, inte alls. Det begränsar människor. Det begränsar mej ofta. Skulle vilja bli en modig tjej.

Nu regerar Herren. Han är klädd i majestät och styrka. Därför står jorden fast, och kan inte rubbas. Gud, du har regerat från urminnes tid, ja redan vid tidens början fanns du till. De stora haven brusar och dånar, de sjunger sin mäktiga sång. men din röst är mäktigare och starkare än havens alla bränningar! Herre, ditt ord är alltigenom sant och tillförlitligt, och helighet omger ditt tempel för evigt.




3 comments:

Anonymous said...

Hjärtat, erkänner att jag är glad att ni är tillbaka i Malmö och att allt trots många motgångar gick bra. Kom ihåg att "Det är i motvind en drake stiger...."

Puss och kram Mamma

PS: Sara - förlåt att jag väckte dig i morse. Kram Anette. DS.

Anonymous said...

Kunde inte sagt det bättre själv fru Jonsson. Motvind härdar!

JO said...

HEJ DIN HJÄLTE! Skönt att höra att resan hem gått bra, trots den sena timmen. Kul att höra, att du beställer exakt det samma som jag ja, typ alltid beställer när jag äter på McDonald's. Visar på smak och klass. Great minds think alike you know ;-) Tills vi ses igen!

Bless/ jo