Wednesday, January 10, 2007

Nybörjare på rinken igen?


Hej på er. Nu ska jag börja blogga igen. Äntligen. Tanken var liksom att jag skulle gjort det under jul också men det liksom just inget av det där med bloggeriet då. Kom ner till Malmö i måndags morse efter att ha avnjutit en 4 timmars bilresa med min älskade pappa. Det var ju en del att packa upp också så det tog väl sin lilla tid. De resterande 75% av mitt team kom inte ner förrän på tisdag så vid lunch igår fick jag återse dom allihopa. Det är ganska så mycket att göra nu, vi ska ju ut på turné nästa vecka: MAGSÅR! säger jag bara. Men det ordnar sej alltid, det är bara att göra det, men jag är ju som jag är och förstorar allting så... Jag är nog lite magsårsaktig när jag ska göra saker jag aldrig gjort förut.

Som när jag var 6 år och skulle åka skridskor för första gången. Pappa hade köpt ett par fina nya "tjejskridskor" och packat ner dom med en fin röd jaffa-hjälm i en gul-svart-randig väska och kört mej till lekis. När grindarna stängdes bakom mej och pappa skulle åka gjorde jag värsta dramaqueen grejen och sprang efter pappa och rasslade i grinden som jag inte visste hur man öppnade och stortjöt som bara jag kan. Åka skridskor liksom! Nu ska jag vara ansvarig för en dag på On the Road och prata och dona på scenen och det enda som skiljer denna dramaqueen reaktion från den när jag var 6 är att jag nu kan öppna grinden. Men när dagen var slut och jag hade provat att stå på de gripande skridskorna tyckte jag att det var rätt kul. Och idag kan jag till och med åka baklänges! HA! Så vi får väl se vad jag bloggar om en vecka eller två framåt.

Mina teampartnes är sej ganska så lika. Joel har idag sagt saker som "Jag måste ju ofta dra ner på min karisma när jag träffar folk" och Arash har rent spontant skrivit en dikt innehållande frasen "Livet utan Gud är som när en häst kastar sej ut för att flyga och upptäcker att den inte har vingar, utan Gud är jag ledsen". Sara har räser (racer) -planerat en teamresa till Örkelljunga som bara hon kan och ja...det mesta är sej likt. Det enda jag önskar mej nu är mammas fläskfilé med limesås och basmatiris...Ahhhh...

Jag vill bara säga ett stort grattis i efterskott till Maja som fyllde 27 år igår! Och ja, det är ett litet kalkonhjärta på bilden...

1 comment:

Anonymous said...

Tack! Du kommer ihåg saker du.
tycker om dig!!